Miejsce realizacji
Powiat stargardzki:
Celem głównym projektu był rozwój województwa zmierzający do zwiększenia konkurencyjności gospodarki, spójności przestrzennej, społecznej oraz wzrostu poziomu życia mieszkańców jak również poprawa atrakcyjności inwestycyjnej co zostało osiągnięte m.in. poprzez modernizację ciągu drogowego oraz budowę bezkolizyjnych skrzyżowań.
W wyniku przebudowy drogi osiągnięto następujące rezultaty:
- długość przebudowanych dróg wojewódzkich - 13,212 km
- liczba przebudowanych skrzyżowań - 6 szt.
- liczba przebudowanych obiektów mostowych/wiaduktów/estakad/tuneli - 6 szt.
- liczba przebudowanych miejsc postojowych - 1 szt.
- liczba wybudowanych zatok autobusowych - 2 szt.
Realizacja inwestycji umożliwiła przekierowanie ruchu turystycznego ze wschodniej części kraju drogą wojewódzką nr 142, co udrożniło bardzo obciążoną drogę krajową nr 3, która jest jedną z najczęściej użytkowanych tras w sezonie letnim w Polsce. Natężenie ruchu w okresie wakacyjnym sprawiało, iż główne arterie drogowe w województwie były zablokowane, uniemożliwiając normalną podróż. Przebudowa alternatywnych tras w okolicach Aglomeracji Szczecińskiej przyczyniła się do zmniejszenia obciążenia poszczególnych tras, co jest ważnym elementem obsługi ruchu turystycznego.