Miejsce realizacji
Powiat m. Szczecin:
Budowa kolejnego etapu Obwodnicy Śródmieścia Szczecina należy do inwestycji, które w sposób decydujący wpłynęły na rozwój regionu. Realizacja projektu przyczyniła się do powstania niezbędnych obejść drogowych, gdyż dzięki budowie V etapu obwodnicy ruch tranzytowy i ciężarowy został wyprowadzony z centrum miasta. Ponadto, inwestycja w dużej mierze przyczyniła się do usprawnienia układu komunikacyjnego w obrębie Miasta Szczecin, co wpłynęło również na poprawę połączenia miasta z siecią dróg krajowych i międzynarodowych.
Realizacja projektu obejmowała m. in. następujące prace:
- Budowę ulicy dwujezdniowej,
- Przebudowę skrzyżowania z ulicą Chopina,
- Podłączenie skrzyżowania ulic Niny Rydzewskiej i Wszystkich Świętych,
- Przebudowę skrzyżowania z ulicami Arkońską i Niemierzynską wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Papieża Pawła VI,
- Przebudowę istniejącego wiaduktu kolejowego,
- Budowę przejścia podziemnego pod obwodnicą,
- Budowę chodników i ścieżek rowerowych,
- Budowę kanalizacji deszczowej,
- Wykonanie sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia ulicznego,
- Wykonanie murów oporowych,
- Wykonanie niezbędnych zabezpieczeń dla obszarów wymagających ochrony przed ponadnormatywna emisja hałasu,
- Wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu tj. oznakowania pionowego oraz poziomego .
Jako produkty powstałe w wyniku realizacji projektu wskazać należy:
1. Długość wybudowanych dróg gminnych - 1,2 km
2. Długość przebudowanych dróg gminnych - 1,1 km
Realizacja projektu przyczyniła się do usprawnienia układu komunikacyjnego, odciążenia centrum miasta z ruchu pojazdów transportu tranzytowego, a także do poprawy stanu sieci dróg wewnątrz województwa oraz zwiększenia przestrzennej konkurencyjności regionu poprzez stworzenie zintegrowanego systemu transportowego.