Wyobraźnia bez granic

autor reportażu: Sara Schneps

Tytuł projektu: 

Akademia Odkrywców

Nazwa beneficjenta: 

Pomysłowa Fabryka Tomasz Pietruszyński

Wartość ogółem: 
199 836.00
Oś: 
1. Gospodarka - Innowacje - Technologie
Działanie: 
1.1. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez innowacyjne inwestycje
Poddziałanie: 
1.1.1. Inwestycje w mikroprzedsiębiorstwa

Czy RPO WZ pomaga osią gnąć  sukces?

Zbliża się  koniec 2012 roku – zatem najwyższy czas na podsumowanie dotychczasowych sukcesów. Uważam, że na szczególną  uwagę  w tym względzie zasługuje województwo zachodniopomorskie, które nieustannie podejmuje wiele wartościowych inicjatyw. Przede wszystkim mam na myśli zrealizowane projekty dzięki wsparciu Regionalnego Programu Operacyjnego WZ. Z całą  pewnością  mamy do czynienia z tego powodu z rozwojem na tym obszarze. Najlepszym na to przykładem jest „ Akademia Odkrywców”, która gromadzi w sobie coraz więcej zainteresowanych i słusznie! Ma wiele ciekawych propozycji do zaoferowania zarówno dla najmłodszego, jak i dla najstarszego pokolenia.

 

„ Cel to wyzwolić  potencjał ”

Innowacyjny sposób poznawania świata jest z pewnością  cechą  charakterystyczną  warsztatów „Akademii Odkrywców”. Nie dość , że są  mobilni, bo sami odkrywają  wiele zakątków Polski, to również  innych potrafią  zachęcić  do ”podróży w nieznane”. Za pomocą  dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego możliwa jest organizacja wystaw oraz warsztatów w różnych miejscach Polski. Trzeba przyznać , że uczestniczenie w nich równoznaczy się  z ciekawym przeżyciem. "Nasze dzieci są  bardzo zdolne, jeśli umożliwi im się  rozwój jakiejś  sfery, potrafią  osiągnąć  bardzo wiele." - wypowiedział  się  Marian Łosiewicz, zca dyrektora ds. pedagogicznych w SOS Wiosce Dziecięcej w Biłgoraju, po wakacyjnych warsztatach edukacyjnych, mających miejsce 28.sierpnia 2012 r. Cel, jak wynika z powyższej wypowiedzi, jest jasno określony: należy wyzwolić  ukryty potencjał  dziecka, zatem Akademia Odkrywców świetnie zrealizował a swoje zadanie w tym miejscu.

 

„ Dotknij, sprawdź , zrozum”

”Akademia Odkrywców” świetnie realizuje swoje założenie. Cieszy się  niezwykłym zainteresowaniem, gdyż  ciągle czymś  zaskakuje. Trzeba przyznać , że kreatywnoś ci im nie brakuje. Jest na to dowód. Kolejna intrygująca wystawa pod nazwą  „Herbatka izbowa” miała miejsce 31. sierpnia 2012 r. Podczas prezentacji moż na był o podziwiać  nowe instalacje, jakimi były: Termowizja, Siła umysłu, Zdarzenia losowe, Kwadratura Koła, Tułów anatomiczny.Nie dość , że rozbudza pasje naukowe, to na dodatek uatrakcyjnia różne święta. Z okazji Dnia Dziecka został a zorganizowana inna wystawa.

–  To interaktywna wystawa. Dzieci mogą  wszystkiego dotknąć , przeprowadzać  eksperymenty, uruchamiać  instalacje obserwować  zjawiska fizyczne oraz techniczne – wyjaśniał  dla Tygodnika Regionalnego „Nowiny” Tomasz Pietruszyński z firmy Pomysłowa Fabryka podczas jednej z wystaw, tym razem w Rybniku.

Rola naukowca najwyraźniej przypadła do gustu najmłodszym uczestnikom wydarzeń  z 28-29 maja 2012r.

Podczas warsztatów Akademii Odkrywców chętnie uczestniczyli przy budowie kalejdoskopu, peryskopu oraz łódki z napędem odrzutowym. Jest to najlepszy dowód na to, że eksperymentowanie jest znacznie skuteczniejszą  drogą  do poznawania świata.

 

„Nauka poprzez zabawę ”

Myś lę , ż e motywem przewodnim ”Akademii Odkrywców” są  słowa Konfucjusza, które może odnaleźć  na stronie internetowej Pomysłowej Fabryki : „ Słyszę  i zapominam... Widzę  i pamiętam... Robię  i rozumiem”. Firma doskonale realizuje te słowa i w związku z tym jej usługi uznano za wyróżniające się  pod względem jakości, nowoczesności, stosowania nowych technik i technologii w 9. edycji ”USŁUGA 2012”. Nie jest to jedyne osiągnię cie uzyskane za mobilną  wystawę  eksperymentów ”Akademii Odkrywców”, przede wszystkim ogromnym sukcesem jest trafna forma przekazu wiedzy z zakresu fizyki i techniki. Bez wątpienia jest to zatem przydatne przedsięwzięcie, które z pewnością  stanowi dla ludzi połączenie rozrywki z nauką . Myślę , że właśnie w takiego rodzaju projekty należy inwestować , tym bardziej, że uwzględniają  rozwój intelektualny dzieci i młodzieży, które są  przecież  przyszłością  Polski.